Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zápis ze schůze shromáždění vlastníků jednotek konané dne 11. 12. 2013

17. 12. 2013

Společenství vlastníků jednotek Strašnická 1137 a 1138,

zapsané v rejstříku společenství vlastníků jednotek, vedeného Městským soudem v Praze  oddíl S, vložka 6485, se sídlem Praha 10, Hostivař, Strašnická 1137/2, PSČ 102 00  IČ: 274 29 032

                                        Zápis ze schůze shromáždění vlastníků jednotek

                                    

                                                 konané dne 11. 12. 2013 v 18.00 hod.

Podle prezenční listiny uložené u výboru SVJ bylo přítomno 22 vlastníků jednotek se spoluvlastnickým podílem 60,13 %. ( tj.16.788 spoluvlastnických podílů). Spoluvlastnických podílů celkem 27.919.

 Program:

1. Zahájení

2. Zpráva o hospodaření a činnosti SVJ v roce 2013

3. Návrh investičních akcí v roce 2014

4. Vybudování stání pro kontejner smíšeného odpadu na pozemku MÚ a zápůjčka pozemku

5. Informace o parkovišti

6. Diskuse

7. Závěr

  

Průběh jednání a přijetí usnesení

1. Zahájení

Jednání zahájil předseda výboru p. Ivan Hříbal. Přivítal přítomné, odůvodnil konání schůze a předložil ke schválení návrh programu. Jako zapisovatelku na této schůzi navrhl Hanu Peleškovou.

 Usnesení:

Shromáždění schvaluje navržený program jednání.

Hlasování: pro 100 %

Shromáždění schvaluje H. Peleškovou jako zapisovatelku.

Hlasování: pro 100 %

 2. Zpráva o hospodaření a činnosti SVJ v roce 2012 a 2013

Paní Lenka Míglová předložila ke chválení účetní závěrku za rok 2012. HV (hospodářský výsledek) = ztráta ve výši 4 783,17Kč byla převedena na vrub DZO v roce 2013.
Na dotaz Ing. Schoře uvedla, že účetní závěrky z minulých let (r. 2006–2009) byly pravidelně zveřejňovány ve sbírce listin u rejstříkového soudu dle zákona. V současné době zákon tuto povinnost pro společenství vlastníků neukládá. Originály účetních závěrek jsou uloženy v archivu správce. Od dubna 2013 bylo možno se o účetní závěrce informovat u výboru společenství.

Usnesení:

Shromáždění vlastníků schválilo účetní závěrku za rok 2012.

Hlasování: pro 89,64 %

proti: 1

zdržel se: 1

Dále L. Míglová přednesla zprávu o hospodaření SVJ za měsíce l–10, kterou zaslala členům společenství vlastníků předem k prostudování. Zůstatek DZO k 31. 10. 2013 i ostatní údaje o příjmech a vydáních jsou uvedeny v zaslaných materiálech.

Paní D. Knežević a Ing. Schoř vznesli dotaz k úpravám – zvyšování předpisu PMP (pravidelných měsíčních plateb), k nimž došlo, aniž vlastníci předem toto navýšení odsouhlasili, a dále pak, co obsahuje položka „náklady na dům“.  L. Míglová vysvětlila, co se financuje z tzv. nákladů na dům a že předpis upravuje správce (Pragostav). K navýšení dochází u těch položek, kde byl v minulém zúčtovacím období nedoplatek, a to cca o 10 % a podle eventuálních avizovaných změn v cenách energií, vody či ve výši DPH, následně tuto úpravu předkládá výboru společenství k odsouhlasení. Ing Schoř žádal, zda by tyto informace mohl dostávat písemně.

Pí Míglová uvedla, že pokud se bude v budoucnu měnit předpis PMP, bude návrh předložený správcem, včetně komentáře členů výboru, vlastníkům předložen. Veškeré další změny předpisu budou provedeny v souladu se zákonem č. 67/2013 Sb., který nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2014.

K dotazu, zda není nutno odměny funkcionářům schvalovat každý rok, uvedl J. Prajzler, že výše odměn byla odsouhlasena na celé volební období.

3. Návrh investičních akcí v roce 2014

Pan J. Prajzler nejprve uvedl, že v roce 2013 úspěšně proběhly obě plánované investiční akce – opravy hydroizolací kolem domu a opravy svislých dešťových odpadů.

Na rok 2014 navrhuje výbor společenství:

a) vybudování kontejnerového stání

b) oprava balkonů – oplechování (cca 77.000,- Kč bez DPH) a natření prken (cca 38.000,- bez DPH)

Viz následující bod.

4. Vybudování stání pro kontejner smíšeného odpadu na pozemku MÚ a zápůjčka pozemku

K tomuto návrhu se diskutovalo. Kontejnerové stání nesmí být na komunikaci. Kdysi bylo mimo ni (což není nikde zaevidováno), ale Úřad MČ Praha 15 ho zrušil a od té doby stojí kontejner na silnici. Nyní nás tento úřad vyzval, abychom si vybudovali stání mimo pozemní komunikaci. J. Prajzler a L. Míglová jednali o této problematice na Úřadu Prahy 15. Řešením by byla bezplatná zápůjčka pozemku. Zároveň však radní Prahy 15 nabídl pozemek o výměře 1 605m2 (viz příloha zápisu) kolem domu 1137 a 1138 k odkoupení za cenu 152 670,00 Kč s tím, že nekoupí-li pozemek Společenství Strašnická 1137 a 1138, bude nabídnut ke koupi jiným zájemcům. Protože kontejnerové stání je třeba vyřešit, bylo zažádáno o bezplatnou výpůjčku pozemku, na němž by kontejner stál. Do vyřešení situace s celým pozemkem se nebude budovat oplocené stání, ale pouze se zpevní (beton, pan Žák navrhoval zakoupení několika betonových dlaždic). O eventuální koupi pozemku je třeba se rozhodnout nejpozději do března 2014. Po zaznění několika různých názorů bylo dohodnuto toto: Vzhledem k tomu, že eventuální koupi by muselo odsouhlasit 100 % vlastníků, vypracuje výbor společenství do 15. 1. 2014 dotazník, který rozešle všem vlastníkům. Ti ho vyplní do 31. 1. 2014, uvedou v něm své názory na koupi, popř. podmínky, za jakých jsou ochotni s koupí souhlasit. Poté svolá výbor společenství informativní schůzku, kde by se jednotlivé názory probraly, a bude-li vůle ke koupi pozemku, bude se o tom hlasovat. V tomto případě lze hlasovat korespondenčně.

Definitivní řešení kontejnerového stání se odkládá do vyřešení situace s koupí pozemku.

Rozhodnutí o opravě balkonů se rovněž odkládá do vyřešení situace s koupí pozemku.

S tímto závěrem všichni přítomní souhlasili.

Hlasování: pro 100 %

5. Informace o parkovišti

Pí H. Pelešková uvedla, že na úřední desce MČ Praha 15 se v tomto roce objevila informace, že společnost Saga Trade, která vlastní pozemek sousedící s parkovištěm, má do 31. 1. 2013 dodat doplňující materiály, aby mohlo být zahájeno nové územní řízení kvůli stavbě bytového domu. Je otázka, zda by Společenství Strašnická 1137 a 1138 mělo opět vznášet námitky vůči tomuto řízení.

6.  Diskuse

J. Prajzler: Odečet vodoměrů bude proveden ve čtvrtek 19. 12. 2013.

I. Hříbal informoval o dopisu paní Klikové, který výbor obdržel. Nabyl z něho mj. dojmu, že pisatelka navrhuje rozpuštění fondu oprav, s čímž on naprosto nesouhlasí. Paní D. Knežević namítla, že to tak paní Kliková nemyslela, ale žádala pouze, aby byl předložen dlouhodobý plán oprav, z něhož by byl jasný poměr záloh a nákladů a zároveň byla zachována určitá finanční rezerva pro nepředvídatelné výdaje.

Pí D. Kozová se ptala na energetické štítky budov, p. Hříbal odpověděl, že tato záležitost byla odložena.

Pí D. Knežević žádala, aby kvůli bezproblémové komunikaci mezi vlastníky jednotek a výborem byl opraven a zveřejněn seznam s kontaktními údaji. Mělo by být patrné, kdo komunikuje pomocí mailu a kdo vyžaduje informace v papírové podobě. Ti, kteří si přejí dostávat informace na papíru a do schránky, oznámí to paní L. Míglové.

7. Závěr

Po ukončení diskuse předseda společenství I. Hříbal toto shromáždění ukončil.

V Praze dne 11. 12. 2013

Ivan Hříbal (předseda výboru)                                      

 Zapsala: Hana Pelešková